Minőségügyi csoport
Alap információk:
Cím
Cím: 6800 Hódmezővásárhely, dr. Imre József utca 2.
Elérhetőségek
Osztályon dolgozó szakemberek:
Részletes információk:
A minőségirányítás olyan szervezett tevékenységek összessége, amelyek célja a betegellátás minőségének folyamatos javítása, a betegek biztonságának garantálása, valamint az erőforrások hatékony felhasználása. Az egészségügyi intézményekben a minőségirányítás különösen fontos, mivel közvetlen hatással van az emberi életre és egészségre.
Magyarországon a rendszerváltás után kezdődött el a minőségi betegellátás kialakításának középpontba helyezése.
Az ISO - International Organization of Standardisation - a világ egyik legnépszerűbb minőségfejlesztési szabványa. Az ISO 9001 a legszélesebb körben elterjedt szabványsorozat, melyet Magyarországon először az iparban vezettek be, majd ezt követte az egészségügy területén történő alkalmazás.
Az intézményünkben az IS0 Szabvány alkalmazásával a folyamatok, a szabályozó dokumentumok kidolgozása során átgondolásra, kiválasztásra kerültek a legeredményesebb és leghatékonyabb módszerek és eljárások. A szabvány alkalmazásának eredménye biztosítja a nyomon követhetőséget az ellátás teljes folyamatában, az egységes dokumentációs rendszer kialakításával és alkalmazásával.
A minőségirányítás célja:
- Betegbiztonság növelése
- Betegelégedettség javítása
- Egységes és magas szintű ellátás biztosítása
- Kockázatok csökkentése
- Költséghatékonyság
- Jogszabályi és szakmai előírásoknak való megfelelés
A minőségirányítási feladata
- az intézmény minőségirányítási rendszerének folyamatos működtetése és fejlesztése
- részvétel az intézet minőségfejlesztési tevékenységének irányításában és végrehajtásában
- intézeti minőségfejlesztési projektek kitűzése, nyomon követése, megvalósulás értékelése
- minőségirányítási/környezetirányítási dokumentumok rendszeres felülvizsgálata, szükség esetén újabbak kidolgozása
- kapcsolattartás az osztályok minőségirányítási felelőseivel. Az osztályos minőségirányítási felelősök munkájának segítése és koordinálása
- a minőségirányítási/környezetirányítási rendszerrel kapcsolatos szabványok, a minőség,-és környezetirányítási kézikönyvek , intézeti dokumentumok felülvizsgálatával kapcsolatos feladatok megvalósítása
- a Minőségügyi Tanács működésének, munkájának szervezése
- a minőségügyi rendszerével kapcsolatos oktatás szervezése, ellenőrzése, koordinálása
- a belső felülvizsgálatok (auditok) programjának előkészítése, végrehajtásának irányítása és felügyelete, az audit eredményeinek értékelése. Külső auditok előkészítése, közreműködés az auditok során
- az intézeti helyesbítő, megelőző intézkedések koordinálása, hatékonyságának értékelése
- a beszállítók minőségügyi szempontok szerinti értékelésének, minősítésének felügyelete
- vevői/beteg- elégedettségi vizsgálatok megtervezése, szervezése, eredményei alapján intézkedési terv előkészítése, megvalósulás ellenőrzése
- minőségirányítási területen külső kapcsolattartás országos, regionális, vagy helyi minőségirányítással foglalkozó szervezetek, testületek, egészségügyi intézmények vezetőségével és munkatársaival.
Minőségfejlesztési vezető elérhetőségei:
Dr. Gál Edit
+36 62 532 222